Na trećem sastanaku projekta Digiteach EU, koji je održan u Lingenu u Njemačkoj od 30.09. do 06.10.2018. sudjelovalo je troje nastavnika Pitagore. Naši su nastavnici u sklopu posjeta prošli zanimljiv tečaj izrade vizualizacija u nastavi kao metode poučavanja. Naši domaćini iz Lingena potrudili su se ovaj put da osim cjelodnevnog rada ipak ubace i malo razonode za nastavnike što galerija fotografija i dokazuje.
Naučene metode nastavnici će u suradnji s prosvjetnim službama Splitsko-dalmatinske županije diseminirati tijekom ove školske godine putem programa "Nastavnik za nastavnika" koji organizira Centar izvrsnosti SDŽ.
Završni sastanak projekta ICT international competitions
U gradiću Nowy Targ u južnoj Poljskoj održan je od 19. do 23.03.2018. završni sastanak Erasmus+ projekta u kojem su se naši učenici natjecali s učenicima gimnazija iz Portugala, Grčke, Poljske i Španjolske u bazičnim IT vještinama.
Posebnost ovog zadnjeg natjecanja bila je da su se učenici natjecali u mješovitim timovima. Naši domaćini iz Poljske pripremili su i bogat program koji je uključivao posjet nevjerojatnom rudniku soli Wieliczka, gradu Krakowu i mnogim drugim znamenitostima.
DIGITEACH Erasmus sastanak u Splitu
Od 01.-06.03.održan je sastanak partnera projekta DIGITEACH u kojem sudjeluju i naši nastavnici. Projekt je poseban po tome pšto je to prvi Erasmus projekt naše škole u kojem sudjeluju isključivo nastavnici i to u svrhu vlastitog napredovanja. S obzirom da je tema projekta nastava koja se izvodi modernim tehnologijama, Pitagora je u suradnji s Centrom izvrsnosti SDŽ za goste pripremila bogati program koji je uključivao i sudjelovanje na konferenciji o radu s darovitima, predavanja u školi, predavanja na lokacijama Centra izvrsnosti od strane voditelja programa u Centru (posebna zahvala prof.Anti Vlahu iz ETŠ!).
Nastavnici iz Njemačke, Poljske i Makedonije koji su sudjelovali na sastanku bili su jako zadovoljni svime što se na području naše županije radi kako bi se nastava dovela na jednu moderniju razinu.
Uspješno završeno četvrto natjecanje "ICT competitions"
Pitagora je od 22.do 29.10. ugostila partnerske škole iz projekta "ICT competitions for increasing quality of secondary education".
Uspješno završen prvi sastanak projekta DigiTeach EU
Lingen-Viersen 01.-07.10.2017
Pitagorina ekspedicija vratila se s kick off sastanka. Ukupni je dojam da je od svih sastanaka na kojima smo sudjelovali ovaj bio istovremeno najnaporniji i najkorisniji.
Kroz tri godine ovog projekta naša škola imat će se priliku upoznati s modernijim metodama podučavanja, kako digitalnim putem, tako i promjenama u izvođenju nastave.
Odobren novi Erasmus+ projekt!
Partner iz Njemačke, Centar kompetencija iz Lindena javio nam je da je njemačka agencija odobrila novi projekt u kojem je i naša škola. Partnerstvo čine • Kompetenzzentrum für Lehrerfortbildung am Ludwig-Windhorst-Haus Lingen • Europaschule Clara-Schumann-Gymnasium, Deutschland • Gimnazija Pitagora, Hrvatska • Gimnasija Kavadarci, Makedonija • Zespol Sierakowice, Poljska • Learning Lab at the University Duisburg Projekt će se baviti razmjenom iskustava u učenju metodom e-learninga a trajat će do 2020.
ICT Competitions- Grčka, travanj 2017.
Treće međunarodno školsko natjecanje u sklopu projekta ICT Competitions održano je u Melikiju u Grčkoj u periodu od 26. ožujka do 1. travnja 2017. godine. Četvero učenika naše škole: Jennifer Ivy Hughes, Makrina Vuletić, Roko Šalov i Tara Vladović u pratnji voditelja projekta Vicka Sviličića i profesora informatike Ivana Kuvačića provelo je šest nezaboravnih dana u Grčkoj družeći se i razmjenjujući iskustva sa svojim vršnjacima iz zemalja uključenih u projekt.
Osim natjecateljskog dijela, učenicima je vrijeme bilo popunjeno brojnim aktivnostima i izletima. Učenici su nam istaknuli obilazak Soluna, učenje tradicionalnih plesova, Arheološki muzej grada Vergina, crkvu u Melikiju, arheološko nalazište Mieza, a posebno su ih se dojmili grčki pravoslavni manastiri Meteora izgrađeni na visokim liticama. Gotovo pa je nepotrebno istaknuti da će im ovo putovanje ostati u lijepom sjećanju kao i to da su stekli puno prijatelja s kojima su i dalje u kontaktu!
Treće školsko natjecanje u projektu ICT Competitions
Dana 2. veljače održano je treće školsko natjecanje u poznavanju rada na računalu u našoj školi. Podsjećamo da je PJG Pitagora partner u projektu punog naziva „International ICT Competitions for Increasing the Quality of Secondary Education”, odnosno skraćenog naziva “ICT Competitions”.
Natjecanju je pristupilo deset učenika naše škole, a natjecali su se u zadacima obrade teksta, izrade tablica i izrade prezentacija. Za svaku skupinu zadataka predviđeno vrijeme rješavanja bilo je 45 minuta, s pauzama od 15 minuta između dvije skupine zadataka.
Natjecanje je organizirao i proveo novi nastavnik informatike u Pitagori prof. Ivan Kuvačić koji će zajedno s pobjednicima prisustvovati trećem međunarodnom natjecanju između partnerskih škola. Međunarodno natjecanje se ovaj put održava u gradiću Melikiju u Grčkoj.
Pregledom riješenosti zadataka školskog natjecanja, utvrđeno je da će našu školu u Grčkoj ovaj put predstavljati učenici drugog razreda, a njihova imena navodimo redoslijedom mjesta koja su osvojili na natjecanju:
1. Jennifer Ivy Hughes
2. Makrina Vuletić
3. Roko Šalov
4. Tara Vladović.
Osim navedenih učenika i njihovog profesora informatike, na sastanku u Grčkoj Pitagoru će predstavljati i koordinatori projekta prof. Dragan Šupe i prof. Vicko Sviličić. Sastanak i natjecanje u Grčkoj bit će u periodu 26.3. – 1.4.2017.
Želimo im puno sreće i uspjeha.
držana konferencija “Poticanje djece i mladih na odabir STEM i ICT područja kao vlastitog područja zanimanja”
Pitagora je kao partner u projektu ICT Znanstveni laboratorij sudjelovala u prvoj konferenciji ovog projekta iz ESF fonda na kojoj je predstavljena platforma za učenje na daljinu koja će našu školu učiniti još boljom. Saznajte više u članku objavljenom u Glasu Slavonije te posjetite web stranicu projekta ICT Znanstveni laboratorij-www.loops.hr.
Početkom desetog mjeseca, naša škola bit će domaćin završne konferencije ovog projekta, te će platforma za učenje i službeno biti predana u vrijedne ruke nastavnika i učenika Pitagore.
Završna konferencija projekta MultiKey
U dubrovačkom hotelu Kompas održana je 29.travnja 2016. prva iz serije završnih konferencija projekta mobilnosti MultiKey.
Dubrovačka konferencija kruna je vrlo aktivnog i intenzivnog, interdisciplinarnog međunarodnog dvogodišnjeg rada na projektu, za kojeg je Pitagora 2014. godine, s kolegama iz Dubrovačke privatne gimnazije dobila, u konkurenciji mnogih hrvatskih gimnazija, sredstva iz fondova Europske unije za mobilnost. Radi se naime, o projektu mobilnosti, međunarodne razmjene učenika i nastavnika te uvođenja dvojezičnosti u gimnazijsku nastavu kroz metodu CLIL.
CLIL je skraćenica od: „Content and Language Integrated Learning“, primjenjiv u višim razredima osnovne škole i u gimnazijama, na vrlo jednostavan način i to na sve predmete i na sve nastavne jedinice.
Na konferenciji su predstavljeni praktični rezultati i dosezi te iz njih proizašli nastavni planovi i kurikuli iz predmeta kojima su se učenici i nastavnici iz svih škola tijekom projekta bavili, a to su: Povijest, Matematika, Fizika, Biologija, Povijest umjetnosti i Informatika.
Sudionici projekta prezentirali su dva glavna postignuta cilja: komparativnu analizu kroz međunarodnu suradnju te izradu MultiKey kurikula po pojedinim predmetima. Uz adekvatne materijale, MultiKey CLIL programi ponuđeni su na praktično korištenje svim kolegama, koje su se u značajnom broju odazvali na konferenciju.
Konferenciji su prisustvovali i ravnatelji, pedagozi, stručni suradnici i nastavnici iz brojnih dubrovačkih osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova, s dubrovačkog Sveučilišta te gosti iz mostarske gimnazije, tako da se broj zemalja sudionika konferencije popeo na šest. U ime Grada Dubrovnika, kojeg su tijekom cijelog projekta osobito i dostojanstveno predstavljali učenici i nastavnici DPG-a, nazočili su Marko Gregurević i Ružica Marković iz Upravnog odjela za obrazovanje,šport, socijalnu skrb i civilno društvo.
Konferenciju je vodio voditelj projekta iz PItagore profesor Dragan Šupe te naša psihologica Ana Majić koja je predstavila rezultate evaluacije projekta.
Konferencija je na kraju, kao i cjelokupan projekt, procijenjena vrlo uspješnom, korisnom,inovativnom te lako provedivom u konkretnoj nastavi u svim školama.
Učenici i profesori PJG Pitagore su bili u posjeti svojim kolegama u Latviji u prekrasnom gradiću Daugavpilsu. Dva dana smo proveli i u razgledavanju latvijske metropole Rige. Tu smo se upoznali sa latvijskom kulturom, povijesti i njihovim načinom života. Za vrijeme našega posjeta smo vidjeli kako izgleda latvijski nastavni proces, a učenici su mogli vidjeti kako izgleda nastava u Latviji. Osim toga naučili su i neke osnovne latvijske riječi koje su im dobro došle dok su koristili slobodne vrijeme. Slobodno vrijeme je naravno iskorišteno na najbolji mogući način – shoping, ali učenici su imali i karaoke u kojima su se najviše istakli učenici iz Poljske. U Daugavpilsu smo posjetili njihovo sveučilište i muzej – vojnu utvrdu koju je napravio ruski car Alexandar I. Na sveučilištu koje je u potpunosti napravljeno sredstvima dobivenima iz EU mogli smo vidjeti koliko je isplativo ulagati u znanost. U vojnoj utvrdi smo se upoznali sa ratnim operacijama i vojnim silama koje su prolazile kroz Latviju u zadnja dva stoljeća od Napoleona do Crvene armije. U sklopu utvrde posjetili smo i galeriju sa djelima najpoznatijeg latvijskog slikara Marka Rothka koji je svjetsku slavu stekao u SAD-u u koje je morao emigrirati početkom 20. stoljeća. Razgledavanjem Daugavpilsa učenici i profesori su se upoznali sa svim religijama koje su zastupljene u Latviji te su vidjeli kako izgleda prisutnost i suživot više religija na malom prostoru. Na povratak u Hrvatsku smo otišli puni dojmova iz zemlje koja je za većinu ljudi u Hrvatskoj „egzotika“.
Mobilnost učenika i profesora u Barcelonu
Učenici i profesori boravili su u Barceloni u partnerskoj školi Ramon Berenguer IV u sklopu projekta Multikey.
Učenici su pohađali zanimljivu nastavu organiziranu po CLIL metodi a nastavnici su se upoznali sa iskustvima španjolskih škola u provođenju iste.
Učenici su kao dio projekta po povratku napravili plakat o svom viđenju mobilnosti.
Više o projektu i što su sudionici mobilnosti radili tijekom tjedna mobilnosti možete saznati na www.multikey.eu gdje se nalazi i link na twinspace projekta.
SASTANAK KOORDINATORA U VARŠAVI
Ravnatelj PJG PITAGORA Perica Barbaroša i voditelj projekta Dragan Šupe sudjelovali su na prvom partnerskom sastanku koordinatora projekta u Varšavi od 28. do 31. listopada. Utisci sa prvog sastanka više su no dobri. Sve škole uključene u partnerstvo sudjeluju sa najboljim nastavnim kadrom te su sve škole iznimno uspješne u svojim državama.
Koordinatori su dogovorili prvu mobilnost učenika i nastavnika u veljači 2015. Naime, zbog kašnjenja potpisivanja ugovara u nekim od država partnera u projektu, dogovoreno je da se radi kvalitetne pripreme ipak ostavi dovoljno vremena do prve mobilnosti.
Ovim putem još jednom pozivam učenike da se u što većem broju prijave na interni natječaj za učenike koji je produžen do kraja mjeseca te se zahvaljujemo na do sad pristiglim prijavama.
Pitagori odobren projekt mobilnosti u vrijednosti 203 957 eura!
Projekt mobilnosti učenika i profesora MULTIKEY, prijavljen na natječaju ERASMUS+ jedan je od pet odobrenih projekta u RH za opće obrazovanje, ujedno i najveći.
Učenici naše škole kroz sljedeće dvije godine imati će priliku stručno se usavršavati u Španjolskoj, Italiji, Poljskoj i Latviji, u partnerskim školama u projektu. Ovaj veliki uspjeh uvelike će promijeniti način i kvalitetu rada u PJG PITAGORI i otvoriti učenicima velike mogućnosti.
Važno je naglasiti da je projekt osmišljen, napisan, te će biti vođen od strane profesora naše gimnazije u suradnji s Dubrovačkom privatnom gimnazijom.
Planovi europskih mobilnosti
U novom programu Europske Unije ERASMUS + otvorile su se velike mogućnosti školama za mobilnosti učenika i profesora. Naša je škola prijavila dva strateška partnerstva sa školama iz Italije, Španjolske, Grčke na projektu razmjene učenika i proučavanja kulturnog nasljeđa, te sa školama iz Poljske, Latvije, Italije i Španjolske na projektu inovacija u dvojezičnoj nastavi.